fbPixel
SLEDI NAM
KONTAKT

ZAVOD LEPOTE
razvoj, izobraževanje, povezovanje kozmetičark

Trnjava 49
1225 Lukovica
e. info@kozmeticnozdruzenje.si

Slovensko kozmetično združenje

Zdrava prehrana

S pravilno prehrano do sprememb na koži

Prehrana je pomembna za zdravje. Nezdrava prehrana lahko poškoduje naš metabolizem, povzroči povečanje telesne mase in celo poškoduje organe. Najbolj so na udaru srce in jetra.
To kar jeste, vpliva tudi na naš največji organ na telesu – našo kožo.

Znanstveniki imajo vsak dan nove informacije o prehrani in delovanju na telo in vse bolj je jasno, da lahko to, kar jemo, izjemnov pliva na zdravje in staranje naše kože.

 

V tem članku vam zaupamo nekaj najboljših živil za ohranjanje zdrave kože.

 

  • RIBE

Ribe, kot so losos, skuša in sled so odlična hrana za zdravo kožo. So bogat vir omega-3 maščobnih kislin, ki so pomembne za ohranjanje zdravja kože.

 

Še več.

 

Omega-3 maščobne kisline so več kot potrebne za ohranjanje debele, voljne in navlažene kože. Pravzaprav lahko pomanjkanje omega-3 maščobnih kislin povzroči suho in srbečo kožo.

Maščobe omega-3 v ribah zmanjšujejo vnetja, ki so lahko vzrok za rdečico in akne. Omega-3 lahko celo pripravijo našo kožo da je ta manj občutljiva na škodljive sončne žarke UV. Nekatere študije kažejo, da lahko dodatki ribjega olja pomagajo v boju proti vnetnim in avtoimunskim stanjem, ki vplivajo na našo kožo, kot je luskavica.

Ribe so tudi vir vitamina E, enega najpomembnejših antioksidantov za našo kožo. Pridobivanje dovolj vitamina E je bistvenega pomena za zaščito naše kože pred poškodbami zaradi prostih radikalov. In še nekaj, ribe vsebujejo tudi cink – element, ki je ključnega pomena za uravnavanje dejavnikov kot so:

  • vnetje,
  • splošno zdravje kože,
  • nastanek novih kožnih celic,
  • pomanjkanje cinka lahko povzroči vnetje kože in počasno celjenje ran.

 

Imate radi ribe?

 

 

  • AVOKADO

Avokado vsebuje veliko zdravih maščob. Te maščobe koristijo številnim funkcijam v našem telesu, vključno z zdravjem naše kože. Zadostna količina teh maščob je bistvena za ohranjanje prožnosti in vlažnosti kože.

Študija, v kateri je sodelovalo več kot 700 žensk, je pokazala, da je visok vnos skupnih maščob, zlasti zdravih vrst maščob, ki jih najdemo v avokadu, povezano z bolj prožno in mladostno kožo. Predhodni dokazi kažejo tudi, da avokado vsebuje spojine, ki lahko pomagajo zaščititi kožo pred poškodbami sonca. Poškodba vaše kože zaradi ultravijoličnega sevanja lahko povzroči gube in druge znake staranja.

 

Če nadaljujemo.

 

Avokado je tudi dober vir vitamina E, ki je pomemben antioksidant, saj ta pomaga zaščititi kožo pred oksidativnimi poškodbami. Velika večina ljudi s svojo prehrano ne dobi dovolj vitamina E. Zanimivo je, da je vitamin E učinkovitejši v kombinaciji z vitaminom C. Vitamin C, pa  je prav tako pomemben za zdravo kožo.
Naša koža ga potrebuje za ustvarjanje kolagena, ki je glavni strukturni protein, ki ohranja našo kožo močno in zdravo. Pomanjkanje vitamina C je redkost, vendar pogosti simptomi, da potrebujete vitamin C vključuje suho, hrapavo in luskasto kožo. Vitamin C je prav tako antioksidant, ki pomaga zaščititi kožo pred oksidativnimi poškodbami, ki jih povzroči sonce in okolje, kateri je vzrok znakov staranja.

 

  • RDEČA IN RUMENA PAPRIKA

Paprika odličen vir beta karotena, ki ga naše telo pretvori v vitamin A. Ena skodelica (149 gramov) sesekljane rdeče paprike vsebuje 156% vrednosti vitamina A. So tudi eden najboljših virov vitamina C. Ta vitamin je potreben za ustvarjanje beljakovinskega kolagena, ki ohranja kožo čvrsto in močno. Ena skodelica (149 gramov) paprike zagotavlja impresivnih 211% DV za vitamin C.

Velika študija, ki je vključevala ženske, je povezovala uživanje velike količine vitamina C z zmanjšanim tveganjem nastanka nagubane in suhe kože.

 

  • SLADEK KROMPIR

Beta karoten je hranilo, ki ga najdemo v rastlinah. Deluje kot provitamin A, kar pomeni, da se lahko v telesu pretvori v vitamin A. Beta karoten najdemo v pomarančah in zelenjavi, kot so korenje, špinača in sladki krompir.

Sladki krompir je odličen vir, ena 1/2 skodelica (100 gramov) pečenega sladkega krompirja vsebuje dovolj beta karotena, da zagotovi več kot šestkrat večjo količino vitamina A. Karotenoidi, kot je beta karoten, pomagajo ohraniti našo kožo zdravo, saj delujejo kot naravna krema za sončenje. Ko se zaužije, je ta antioksidant vgrajen v našo kožo in pomaga zaščititi naše kožne celice pred izpostavljenostjo soncu. To lahko pomaga preprečiti sončne opekline, odmiranje celic in suho, nagubano kožo.

Zanimivo je, da lahko velike količine beta karotena koži dodajo toplo, oranžno barvo, kar prispeva k bolj zdravemu videzu same kože.

 

 

Viri:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257702/

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/168483/nutrients

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

Share This